onsdag 9. september 2009

Panikk!


Bjørn-Arne, jeg og gutta var på besøk hos min pappa i ettermiddag. De bor i en enebolig med en enorm plen, busker og trær i et villaområde utenfor byen. Bjørn-Arne var ute med gutta og lot de løpe løse på plenen imens jeg var inne og snakket med pappa. I løpet av 15 sekunder var Deno forsvunnet. Jeg hørte Bjørn-Arne (Teddymannen altså) rope fortvilet på Deno ute og sprang selv ut til han. Ymer og Bailey ble puttet inn i bilen og leteaksjonen startet umiddelbart. Vi ropte og skrek, naboer kom ut og begynte å lete, og ungene i nabolaget ringte sine venner. Jeg holdt meg i nærheten av pappas hus i tilfelle Deno skulle dukke opp og Bjørn-Arne løp rundt i nabolaget.

Så kom en gjeng unger og sa han var sett på fotballbanen, og Bjørn-Arne ringte og sa han var sett ved hovedveien (!!). Jeg hev meg i bilen og kjørte til fotballbanen. Der var han blitt sett av halve Borgen fotballag imens han danset, showet og gjorde bukkesprang på gressmatta. Etter masse roping på Deno ved fotballbanen ringte Bjørn-Arne meg og sa han var funnet.... Løpende ved hovedveien.... Bjørn-Arne hadde stoppet trafikken og snappet Deno opp - uskadd.... I mellomtiden hadde jeg ringt halve vennelista mi på mobilen lettere hysterisk for å be dem komme og hjelpe meg å lete. Jeg vet at kinesmiljøet på Østlandet kan mobilisere et stort letekorps på kort tid. Takk og lov ble det ikke bruk for det i dag. Puster lettet ut nå da vi nettopp har kommet hjem og merker at jeg er i ferd med å få en fysisk reaksjon på det hele. Teddymannen er helt kake....

1 kommentar:

  1. UÆÆÆ! Det må ha vært grusomt! Min store frykt...selv om Porter aldri har løpt langt unna..

    Godt at han ble funnet så fort, hel og like pen.

    Og du, lykke til i morgen da!!! Håper dere får en fantastisk dag :o)))
    Stor klem fra meg og kosene mine

    SvarSlett

Takk for at du legger igjen en hilsen! *voooof*